Renklerin bizim üzerimizde fizyolojik olarak etkisi vardır.
Mesela kırmızı renk nefes alış verişinizi hızlandırmakta mai renk ise
yavaşlatmaktadır.
Kırmızı sıcak mavi ise soğuk bir renktir. Kırmızı ışıkta göz
kırpış sıklığımız artar mavi ışıkta se azalır. İşte bu tepkiler bizim sezgisel
hislerimizle de tutarlıdır. Mavi renk daha sakinleştirici öfke ve heyecan
gidericidir. Soğuk renk olduğu için serinliği ve dolayısıyla cool bir ruh
durumunu anımsatır. Kırmızı renk ise canlandırıcı, tahrik edici ve harekete
geçiricidir.
Renkler, insanların algılarını ve davranışlarını istem dışı
etkiler. İnsanların bir ürünü satın almayı kabul edişi, özellikle ürünün
paketinde kullanılan renklerden etkilenmektedir. Yapılan bir araştırmada anı
kahve farklı renkte ambalajlarla tüketiciye sunulmuş ve ürün ile ilgili
düşünceleri paylaşmaları istenmiş. Sonuç olarak; sarı ambalajda alanlar tadının
hafif olduğunu, koyu kahverengi ambalajda alanlar tadının çok sert olduğunu,
kırmızı ambalajda alanlar zengin bir tadının olduğunu, mavi ambalajda alnalr
ise tadının çok yumuşak olduğunu söylemişlerdir…
Örneğin resimdeki mandalinanın her renginin farklı bir lezeti varmış algısı oluşmuyor mu?
Örneğin resimdeki mandalinanın her renginin farklı bir lezeti varmış algısı oluşmuyor mu?
İşte benzer şekilde renkler, ürünler hakkındaki
yargılarımızı etkilediği gibi kişiler arasındaki yargılarımızı da etkileme
potansiyeline sahiptir. Bir iletişim uzmanı şöyle demiştir:
“Bir savunma avukatı mavi tonları yerine başka bir renk
taşıyan kıyafetlerle mahkemeye giderse kaybetmeyi hak etmiş demektir. Örneğin
siyah giyerse, bu güçlü bir renk olduğu halde, hâkimin gözünde avukatın
aleyhine çalışacaktır. Eğer kahverengi giyerse, bu otoritesinin yetersizliği
algısını yaratacaktır…”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder