17 Ağustos 2015 Pazartesi

KİŞİLER ARASI İLETİŞİMDE RENKLERİN ÖNEMİ

Renklerin bizim üzerimizde fizyolojik olarak etkisi vardır. Mesela kırmızı renk nefes alış verişinizi hızlandırmakta mai renk ise yavaşlatmaktadır.

Kırmızı sıcak mavi ise soğuk bir renktir. Kırmızı ışıkta göz kırpış sıklığımız artar mavi ışıkta se azalır. İşte bu tepkiler bizim sezgisel hislerimizle de tutarlıdır. Mavi renk daha sakinleştirici öfke ve heyecan gidericidir. Soğuk renk olduğu için serinliği ve dolayısıyla cool bir ruh durumunu anımsatır. Kırmızı renk ise canlandırıcı, tahrik edici ve harekete geçiricidir.

Renkler, insanların algılarını ve davranışlarını istem dışı etkiler. İnsanların bir ürünü satın almayı kabul edişi, özellikle ürünün paketinde kullanılan renklerden etkilenmektedir. Yapılan bir araştırmada anı kahve farklı renkte ambalajlarla tüketiciye sunulmuş ve ürün ile ilgili düşünceleri paylaşmaları istenmiş. Sonuç olarak; sarı ambalajda alanlar tadının hafif olduğunu, koyu kahverengi ambalajda alanlar tadının çok sert olduğunu, kırmızı ambalajda alanlar zengin bir tadının olduğunu, mavi ambalajda alnalr ise tadının çok yumuşak olduğunu söylemişlerdir…


Örneğin resimdeki mandalinanın her renginin farklı bir lezeti varmış algısı oluşmuyor mu?

İşte benzer şekilde renkler, ürünler hakkındaki yargılarımızı etkilediği gibi kişiler arasındaki yargılarımızı da etkileme potansiyeline sahiptir. Bir iletişim uzmanı şöyle demiştir:


“Bir savunma avukatı mavi tonları yerine başka bir renk taşıyan kıyafetlerle mahkemeye giderse kaybetmeyi hak etmiş demektir. Örneğin siyah giyerse, bu güçlü bir renk olduğu halde, hâkimin gözünde avukatın aleyhine çalışacaktır. Eğer kahverengi giyerse, bu otoritesinin yetersizliği algısını yaratacaktır…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder